Missie en visie

Onze Missie: Wij willen onze leerlingen de allerbeste wortels geven om te groeien. Onze visie, belofte voor de toekomst: Als je goede wortels krijgt, kun je heel mooi groeien.

Ieder mens heeft wortels. Die zijn in de loop van het leven gevormd. Door je ouder(s), je familie, je vrienden. En voor een belangrijk deel ook door je basisschool. Daar ga je heen in de fase van je leven dat je heel sterk wordt gevormd. Bij onze leerkrachten is het bewustzijn daarvan groot, heel groot. Wij beseffen hoe belangrijk het is dat je van je 4e tot je 12e levensjaar zoveel mogelijk goeds en moois meekrijgt. Van ons.

Daarom zetten wij ons helemaal in om het allerbeste voor jou voor elkaar te krijgen. We kiezen lesmethodes waarvan we weten dat ze heel goed werken. We hebben veel aandacht voor samen werken en samen leren. Van jou als leerling, van ons als team en van de school als geheel. Wij willen dat jij je kunt vormen als mens, hoe jong je ook bent. Daarvoor is allereerst nodig dat wij in jou geloven en jij in ons. Hoe sterker dat is, hoe meer zelfvertrouwen, zelfinzicht, trots en eigen(wijs)heid je kunt ontwikkelen. Dat zijn je wortels.En als die sterk zijn kun je heel mooi groeien. Dat hebben we al vaak gezien en dat willen we blijven zien. Nu en in de toekomst. Dat kun je ook lezen in ons motto dat je uitnodigt om te ontdekken wie jij bent en wat het leven je te bieden heeft:

Groei maar, ontdek maar

Onze kernwaarden

Lef

Met lef kom je verder. Je moet dingen uitproberen, anders kom je niet vooruit. We helpen jou om daarmee te oefenen. Bij ons kan dat. Als je struikelt helpen wij je overeind. We hebben trouwens zelf ook lef. We proberen dingen uit. We begrijpen ook dat we dat soms moeten uitleggen. Dat gebeurt nu eenmaal als je keuzes maakt. We vertellen graag waarom we die maken. Want we staan er met hart en ziel achter. Omdat ze goed zijn voor ons onderwijs.

Kostbaar

We koesteren jou omdat je zo kostbaar bent. Niets zo mooi als de trots van een leerling die iets gelukt is. Hoe groot of klein ook. Van zulke kostbare momenten geniet iedereen. Wij als leerkrachten, de klasgenoten, de ouders en de familie. Daarom vinden we ook dat je dat moet vieren. Dan gaat iedereen nog meer stralen en schitteren. Ons werk zit vol met zulke momenten. We weten hoe belangrijk ze zijn en daarom zorgen we voor een sfeer waarin ze ontstaan. Juist daarom is onderwijs, ons vak, ook zo kostbaar.

Ontdekkingsreis

Kom op, het avontuur roept! Onderwijs is gelukkig veel meer dan dingen leren. Het is ook een ontdekkingsreis. Wij prikkelen de nieuwsgierigheid van leerlingen door ze uit te nodigen om te gaan ontdekken. Zelf ervaren, daar leer je het meeste van. Voor ons is het prachtig om dan de verwondering te zien. Dat inspireert ons. Ook wij ontdekken elke dag wel wat nieuws. Bij een leerling. Bij onszelf. Bij een collega. In het onderwijsvak. Waar dan ook. Dat houdt ons scherp en zo blijft ons vak spannend.

Jezelf zijn

Je zelfvertrouwen groeit als je jezelf kunt zijn. Hier bieden we elke leerling een veilige omgeving. Anders kun je niet leren. Maar bij veiligheid hoort nog iets anders: accepteren wie jij bent. Want alleen als jij jezelf kunt zijn, groeit je zelfvertrouwen. En dat zelfvertrouwen heb je nodig om te kunnen leren. Dus krijg je alle ruimte om jezelf te zijn. Die ruimte krijgen wij ook. We luisteren goed naar jou. En jij naar ons. Je bent welkom. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt. Hier ben je veilig.

Verrijken

Wij verrijken jou en jij verrijkt ons. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt, jij verrijkt ons leven. Wij zijn trots dat we samen met jou mogen leren. Want zo werkt het, jij leert van ons en wij leren van jou. De rijkdom van onze school zit dus in de mensen, jong en oud. En de school ontwikkelt zich omdat we elkaar verrijken. Iedereen helpt daarbij: leerlingen, team en ouders.

IXIEJE-034.jpg